Maga a szó elrejtést, eltakarást
jelent.
Mitől boldog a nő? (szerintem) Ha
önmagát tudja megmutatni egy férfinak, nem pedig egy magáról
mesterségesen kialakított képet. A smink viszont, minél
erőteljesebb és mesterségesebb, annál torzabb képet ad a nőről.
Az első randin persze az a
természetes, vagy legalábbis általános, ha egy nő legalább egy
enyhe sminket feldob magára. Hisz mégiscsak el akarja kápráztatni
a másikat. Hasonló ez az állatvilágban a rikító színű
tollazathoz, bár ott főként a hím a feltűnőbb. De ott is a
magukhoz csalogatásról, a párválasztásról szól ez az egész.
Csak az a bibi, ha valaki túlzottan
feltűnően sminkeli magát, ha a saját természetes színeitől
nagyon eltérő árnyalatokat használ, ha a csöppet sem hangsúlyos
vonalait durván felerősíti. Akkor jön aztán a nagy koppanás, ha
az első együtt töltött éjszaka után reggel a férfi
megpillantja a elkenődött sminkű, üres arcú, sápadt bőrű,
alig-szemöldökű, halvány szempillájú hölgyet. Persze tudjuk,
ott vannak a belső értékek meg a kisugárzás. Én azonban akkor
sem örülnék túlzottan annak a férfinak a helyében, aki
tulajdonképpen más nőt ölelt éjszaka, és másnak adott „Jó
reggelt”-puszit (már ha egyáltalán adott).
A sminket én most két részre
szedném, mint a képzőművészetben a festészetet és a grafikát.
Itt is vannak foltok és vonalak.
Először is a korrektor, hogy
eltűnjenek a bőrhibák. A szeplő szerintem nem bőrhiba, sőt,
sokaknak kifejezetten jól áll, nem kell eltakarni. Utána jön az
alapozó, hogy... Miért is? Egyrészt hogy már színűnek
látszódjék az arcbőr, bár ehhez szerintem elég lenne többet
kint lenni a jó levegőn, és egészséges arcszínt szerezni egy
kis kerti munka vagy kirándulás után.
Másrészt,
hogy erre a festékalapra kerüljön fel maga a smink. Megmondom
őszintén, ez szerintem a legnagyobb kamu, csak azért találták
ki, hogy nagyobb bevétele legyen a gyártóknak. A mindennapos
alapozás nagyon károsítja a bőrt, eltömíti a pórusokat,
kiszárítja, ráncosítja a bőrt. A púder is, az talán csak akkor
indokolt, ha valaki reflektorfényben áll, és erősen izzad, zsíros
a bőre.
Végül is tényleg szépen kihangsúlyozza a járomcsontot a pirosító, bár ugyanezt a hatást érhetjük el, ha nem egy irodában vagy a lakásban punnyadunk egész nap, hanem a kertben mozgunk vagy szeretkezünk egy jót.
A színes szemhéjpúder és rúzs
hasonlít legjobban az állatok tarkabarka feltűnési gyakorlatához.
Erre az a szlogenjük a sminkeseknek, hogy csakis a saját
színeinkkel harmonizáló festékeket alkalmazzuk. Itt meg az a
bibi, hogy a divat évről évre változik, ezzel párhuzamosan a
szakértők véleménye is arról, hogy igazából mi illik a
szőkéhez, vöröshöz, feketéhez. Emlékszem, pár évtizede még
szentségtörés volt piros rúzst felkenni egy vörös hajú nőnek
– ma már ezen senki se botránkozik meg. A szőkék is igyekszenek
kitörni a pasztell-rózsaszín Barbie-stílusból, és sötétebb
árnyalatokat is bátran használnak.
Ennyit a foltokról – jöjjenek a
vonalak. Három hangsúlyos kontúr van egy nőn, a szemöldöke, a
szempillája és a szája. Emlékeztek rá, hogy jó pár éve a
rúzstól sok árnyalattal sötétebb, erőteljes szájkontúr volt a
menő? Elég vicces volt a sokszor rúzs nélküli, halvány ajkak
szélén a bordós vagy barnás vonal. A hatvanas évek jelképe
pedig a fekete szemhéjtus, ami időről időre újra visszaköszön.
Bevallom, nekem ez a személyes kedvencem, bár nem annyira vastagon,
nem felkunkorodó végekkel, és nem óriási műszempillákkal, mint
mondjuk Twiggy.
Én most már nem vallom zéró smink
elvét sem, és a full sminkét sem (Hajaj! Láttatok volna darkos
tizen-huszonévesen, koromfekete szemekkel, sötétbordó rúzzsal,
kilónyi pirosítóval...). Azaz érték a mérték, a kevesebb több.
És sminket nem kell minden napra, elég csak alkalomra, ha igazán
tetszeni akarunk valakinek (és magunknak). Mondjuk egy első
randira...
Tipp: Vegyél elő fényképeket
magadról tízes, húszas, harmincas, stb. éveidből. Mennyire
változott a sminked? (Már ha egyáltalán sminkelsz.) Szép lassan
megtaláltad önmagad – vagy néha elvetetted a sulykot?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése