2016. augusztus 21., vasárnap

Nőies fürdő

A múltkor áttekintettem a tisztálkodás történetét, és azt, hogyan változott a különböző történelmi korokban a higiéniához, és magához a fürdőszobához való viszony. Most áttérek a jelenbe, és azt próbálom összeszedni, hogyan lehet ennek az erőteljesen funkcionális helyiségnek lágyságot, nőiességet, szoba-jelleget adni színekkel, kelmékkel, rafinált kiegészítőkkel.
Amikor én gyerek voltam, a fürdőszobát csupán egy praktikus helyiségnek tartottuk, ahol egyszerűen mosakodni, zuhanyozni, mosni lehet. Akkoriban még nem volt szó wellness-ről, a test kényeztetéséről, vízben való relaxálásról. Beszappanoztuk magunkat, megtörülköztünk, oszt ennyi. 
Ma már a fürdőnek sokkal többen illik tudnia. Legyen öröm az ott tartózkodás, tisztálkodás során frissüljön fel a test, és tisztuljon a lélek is.
A burkolat alapjaiban határozza meg a fürdő hangulatát, mert egy szobafalat bármikor könnyedén lefestünk más színűre, de csempét meg padlóburkolatot nem vált az ember évente. Két ötletem van erre. Vagy válasszunk egy semleges, egyszínű alapot, amit aztán különböző színes kiegészítőkkel dobunk fel, vagy eleve legyen karakteres, meghatározó mintájú és színű a burkolat. Ma már akár Marilyn Monroe vagy Marlon Brando is lemosolyoghat ránk a falról (nem is tudom, szeretném-e, ha ők lesnének engem fürdős közben), de azért nőiesebb az apró virágos minta, a falra felkúszó indák vagy a mozaik. Nálunk az volt a közös döntés, hogy természetes hatású legyen a burkolat, a padló „kavicsos”, a fal „bambuszos”, és ehhez jön a színes dekoráció.
Nem árt, ha jó előre eldöntjük, milyen színeket fogunk itt alkalmazni. Engem a fürdés mindig a természetes vizekre, a tengerre emlékeztet, ezért régóta tudtam, hogy nálam türkizes, kékes-zöldes lesz a hangulat. De láttam már nagyon szép levendulás fürdőt vagy nőcis rózsaszíneset is.
A fürdő nálunk még félig se volt kész, én már rögtön rohantam, és megvettem hozzá a kiegészítőket. Lássuk felsorolásszerűen, mivel dobhatjuk fel otthonunk eme helyiségét:
- masszírozókefe – natúr mosdókesztyű - fából készült hajkefe – fürdősó és fürdőolaj szép formájú üvegben – kerámiából készült nyomós adagoló (műanyag flakonok helyett) – mécsestartó – illóolajok – fonott kosarak és tárolók a sok kis kütyünek – kerámia szappantartó – természetes illatos szappan – színes  növénytartó – lágy esésű anyag, amivel leterítjük a mosógépet – egyedi és egységes mintájú porcelán fogpoharak – színes-illatos potpourri - faragott fakeretes tükör - néhány régies bútordarab, úgy mint faliszekrényke, amit antikolt festéssel vagy natúrra csiszolással újíthatunk fel – csipkés anyag, mellyel eltakarjuk a bojlert – fafedő a vécére – fa vagy kovácsoltvas vécépapírtartó – ha van helyünk, beszerezhetünk egy eredeti fém vagy fa mosdóállványt, zománcos mosdótállal és porcelán kancsóval
Akármennyire is nedves ez a helyiség, én nem hagynám ki innen sem a szőnyeget (nálunk türkiz rongyszőnyeg lesz). A járólapot könnyen fel lehet törölni, ez igaz, de csak jobban esik mezítlábasan nem egy hideg és kemény padlóra kilépni, hanem egy puha és meleg szőnyegre. Ha nagyon vizes lesz, kiterítjük estére, megszárad reggelre...
Amikor elméletben volt még csak szó a házunk megtervezéséről, akkor áhítattal áradoztam a kedvesemnek arról, milyen jó lesz, ha lesz egy ablak a fürdőnkön. Ő ezen megütközött, és konkrétan megkérdezte, minek ablak egy fürdőszobába. Hát igen, a panelban max. egy aprócska szellőzőnk volt (bevallom, attól rettegtem, hogy azon, meg a lefolyók nyílásain át jönnek majd be hozzánk a csótányok.). Erre nem is csak egy ablakunk lett, hanem rögtön kettő. Ami nem csak azért jó, mert világos lett a fürdőnk, hanem azért is, mert így növényekkel is díszíthetem. Persze csupa olyant válasszunk, ami a nedvességet, a párás levegőt kedveli, pl. páfrány vagy fikusz.
Ma már tehát alap, hogy természetes fény áradjon be ebbe a sokszor nem is olyan aprócska helyiségbe. És az is, hogy ne csak egy villanykörte adja a mesterséges fényt, hanem valamilyen esztétikusabb világítótest. Vannak, akik a fürdőkád fölötti peremet végig beépítik lámpával. Nálunk fakeretes lesz a mennyezeti lámpánk. Nemcsak szép, de sminkeléskor, borotválkozáskor jól jön a tükör fölött egy LED-sor (mert azért legyünk energiatakarékosak is).
Szoba-jelleget kölcsönöz a fürdőnek, ha gyertyát, mécsest használunk, vagy egy külön kis lerakó polcon, vagy mondjuk a mosdó szélén. Igencsak romantikus a fürdőzés, ha a kád peremén körös-körül mécsesek pislákolnak... Színes fürdősó, füstölő, a víz felszínén úszó rózsaszirmok, és máris teljes lehet a felüdülés.
Tipp: Újítsd fel a fürdőszobádat! Nem kell ehhez szétverned a csempét, elég csak a kiegészítőket lecserélned. Találj ki egy egységes színvilágot, aztán szabadulj be egy lakberendezési boltba és vásárold meg az összeillő kiegészítőket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése